Blogger Templates

Tuesday 7 January 2014

Short Vacation to Melaka

Assalamualaikum semua...

Kali ini Wanda nak share short vacation melibatkan ahli keluarga & Wanda di Melaka. Sebenarnya Wanda takde plan nak pergi Melaka sebab tak tahu ape yang best di sana (dalam hati nak pergi Langkawi).

Wanda bertolak dari Kuala Lumpur selepas bekerja dan perjalanan ke sana mengambil masa dalam 2 jam sahaja. dekat bukan ? lain kali boleh pergi lagi . Ngeee :D

Sampai sahaja di sana, Abah berhenti beli satay sebab Wanda tak sempat dinner lagi then terus balik ke hotel. Kali ini Abah sewa hotel CENTRE POINT, indah rupa dari khabar itulah yang boleh Wanda share dengankorang pasal hotel ini. Wanda boleh bagi 4/10 untuk hotel tu c0z Wanda malas nak cerita satu persatu pasal hotel tu maybe hotel tu baru buka so management tak berapa betul lagi kot.

Esoknya kami pergi cari homestay, petang baru jumpa uolls ! Tapi memang puas hati sewa sana coz ada 3 bilik 2 toilet, ruang tamu ada 2 dan ruang dapur sangat luas! Terasa macam memang tinggal di kampung sambil becuti ( faham tak cane tu?)

Malam tu kami habiskan masa di MELAKA RIVER CRUISE. Tiket RM10 seorang untuk dewasa dan kanak-kanak RM5. Kami bernasib baik dapat naik cruise yang perkerja perempuan  bawa sebab dia bawa slow sangat dan kami boleh lepak sambil tengok bagunan bersejarah dan cruise tu automatik pasang radio yang menceritakan pasal bangunan bersejarah yang ada di bahagian kanan dan kiri kita.























Keesokkan harinya kami ke Bandar Hilir jadi sempat la kami snap & berselfie di sana. Selepas makan tengah hari kami pusing dalam bangunan merah tu beli cenderamata sikit untuk kawan-kawan dan ahli saudara di kampung. Harap maaf picture yang Wanda view tak cantik mybe something wrong with my baby Nikon tu yang jadi effect bergaris ! sob sob sob T_T

Inilah homestay yang Wanda ceritakan. memang best sangat2.ramai yang datang Melaka sewa sini sebab harga yang berpatutan. RM150 satu hari taw











Selepas tu kami ke Melaka Wonderland. ape yang boleh dikatakan best A FAMOSA WATERPARK dari MELAKA WONDERLAND tapi tak salah korang pergi. HAHA. Melaka Wonderland ni still under construction maybe sebab ni la jadi tak best sikit.














4 comments:

  1. wanda? auwwww betul2 tukar ea name tu hehe...btw, name tu mr. V y bg kenn...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. new nickname kak . huhu hello Wanda ! HAHA. bukan la kak, Mr.V uh Wardah bukan Wanda

      Delete
  2. ooo...xingt doh hihi..ingtkan mr. V...gedikss sgt nama wanda oke..hahaha

    ReplyDelete
  3. alalallaala. gedik kadang-kadang je kak. tahun baru nama baru la jugak :D

    ReplyDelete